• Jörgen Putman
    "Kwartjes bij mensen laten vallen en op basis daarvan samen blijvende resultaten neerzetten"

    Jörgen Putman

  • anne_banner.png
    "Het mooie aan Lean Six Sigma vind ik dat het onmogelijke mogelijk wordt gemaakt"

    Anne de Lange

  • Marcus Bergman
    "Samen aantoonbare doorbraken realiseren inspireert en smaakt naar meer"

    Marcus Bergman

  • Frank Ottink
    "Echte resultaten kun je alleen vasthouden als je het echt samen met je mensen en je management doet"

    Frank Ottink

  • Klaas Jan Oldenburger
    "Vanuit ieders eigen kracht samen écht verbeteren inspireert en geeft energie”

    Klaas Jan Oldenburger

  • Carolien ter Weijden
    "Ideeën zijn mooi, maar zonder uitvoering, blijven het ideeën"

    Carolien ter Weijden

  • willem-banner-1.png
    "Lean Six Sigma is enorm krachtig in de zoektocht naar structurele verbeteringen”

    Willem Heijboer

Marketing | Blog Lean Six Sigma Partners

Door Klaas Jan Oldenburger op 8-okt-2016 14:11:48


Sinds het verschijnen van het boek "Lean Thinking" (Womack & Jones, 1996) is de Lean Six Sigma methodiek in hoog tempo toegankelijk geworden voor vele organisaties en functies. De toepassing binnen marketing blijft echter achter.

Value Stream Maps, Fishbone Diagrams, Process Capability Charts en het toetsen van hypotheses zijn ook hier zeer bruikbare instrumenten, maar vormen niet de essentie voor marketing succes vanuit de kracht van Lean Six Sigma.

Lees verder

Onderwerpen: Lean Six SIgma, DMAIC, marketing, Define, Green Belt, Black Belt