Skip to content

Problem Solving

Onze Problem Solving consultancy pakt operationele problemen en complexe vraagstukken aan met gerichte analyses en verbeterprojecten. We gebruiken systematische methoden om diepgaande oplossingen te bieden die de efficiëntie duurzaam verbeteren. 

Onze Problem Solving consultancy dienst is speciaal ontworpen om knelpunten aan te pakken door middel van grondige analyses en inhoudelijke verbeterprojecten. Wij gaan niet alleen voor snelle fixes, maar komen tot duurzame oplossingen. Dit doen wij door gebruik te maken van bewezen Problem Solving-methodologie, gebaseerd op de principes van Lean Six Sigma. Door samen te werken met uw teams, streven we ernaar om de onderliggende oorzaken van problemen te identificeren en effectieve strategieën te implementeren die echte, meetbare resultaten opleveren. 

Kernaspecten van onze dienstverlening: 

  • Probleemanalyse: Grondige evaluatie van bestaande uitdagingen om de diepere oorzaken van problemen binnen uw organisatie te begrijpen. 
  • Samen tot oplossingen komen: Samenwerken met uw teams om gepaste, pragmatische oplossingen te ontwikkelen die echt impact maken. 
  • Implementatie: Zorgvuldige uitvoering van de ontwikkelde oplossingen met focus op effectiviteit en efficiëntie. 
  • Training: Training van uw personeel gericht op het versterken van de probleemoplossende capaciteiten binnen uw organisatie. 
  • Sturen op gewenst gedrag: Bevorderen van gedragsveranderingen die nodig zijn om de implementatie van oplossingen te ondersteunen en duurzame verbetering te waarborgen. 

Training

LOM

Voor het goed opzetten, leiden én deelnemen van en aan dag- en weekstarts

Lees verder

Green Belt

Voor (aankomende) projectleiders of managers die samen willen verbeteren Lees verder

Daily Problem Solving

Deze training helpt je om problemen bij de grondoorzaak aan te pakken  Lees verder

Relevante blogs en klantcasussen

Define: Wat is het probleem

De definitiefase maakt duidelijk wat het klantprobleem is en waar je met je team aan gaat werken. In deze fase verhelder je het probleem van de organisatie. Lees verder

De kracht van de DMAIC methode

De A3 methode (afkomstig van Toyota) is een gestructureerde methode om problemen op te lossen. Ook een statusoverzicht op één A3 ISO papierformaat (vandaar de naam). Lees verder

Root Cause Analysis (RCA)

Root Cause Analysis (RCA) is een systematische methode die wordt gebruikt om de mogelijke oorzaken van een probleem te identificeren om hier vervolgens correctieve en preventieve maatregelen op te nemen.

Lees verder

Contactpersonen

Tom Torpstra

Tom Torpstra

Processen verbeteren doe je samen en ik kan daarin ondersteunen door het delen van mijn kennis en jarenlange praktijkervaringen. Ik volg daarbij het principe van “voordoen, samendoen, zelf doen”.
Contact
Marcus Bergman

Marcus Bergman

Waarom Lean Six Sigma? Vanwege het unieke karakter van een Lean Six Sigma aanpak ontstaat er een echte win-win voor klanten en organisatie. Een hoge klantwaardering, medewerkertevredenheid en een positieve ROI (een batenfactor van 3-20 is normaal)
Contact