Jörgen Putman
De “Lean Six Sigma” reis ben ik begonnen in de rol als Business Operations Manager binnen de Customer Service en Consulting practice van Microsoft. Tijdens mijn training tot Lean Six Sigma Green Belt ben ik direct gestart met mijn eerste verbeterproject. Daarna vanuit de eigen Nederlandse practice doorgegroeid naar een Europese rol. Hierin naast het verder zelf initiëren en uitvoeren van verbetertrajecten als Black Belt ook anderen coachen in het succesvol realiseren van hun verbeteringen. Dit in de europese Microsoft organisatie met het interessante spanningsveld tussen lokale en regionale belangen en de bijbehorende culturele verschillen. Het neerzetten en verder uitbouwen van het europese verbeter programma was hier een integraal onderdeel van.
"Jörgen is een rustige en gestructureerde professional die veel kan verstouwen en goed resultaatgericht is"
Het mooie van Lean Six Sigma vind ik om samen met de klant aan de slag te gaan om verbeteringen te realiseren. De werknemers weten tenslotte het beste wat er enerzijds leeft bij hun klanten en anderzijds, wat er speelt binnen hun eigen organisatie. Deze combinatie tezamen met de verbetermethodiek c.q. tools van Lean Six Sigma brengt ons tot de gewenste resultaten en de lange termijn borging daarvan.
"Perfect de verschillende belangen binnen onze organisatie in het oog gehouden"
Na de periode bij Microsoft enige jaren gewerkt als consultant, trainer en coach voor andere ‘belts’. In deze rol het reeds ingezette pad tot Master Black belt afgerond. In deze rol is mijn streven om ‘kwartjes bij mensen te laten vallen’ verder tot zijn recht gekomen. Prachtig om mensen iets te leren en te begeleiden zodat zij ook zelf succesvol kunnen zijn in het realiseren van spraakmakende resultaten.
"Jörgen zorgt ervoor dat we als team focus blijven houden"
De aandachtsgebieden van deze verbeterprojecten en –programma’s variëren van zakelijke dienstverlening, Finance, Facility Management, customer service, technical support, productie tot IT. Deze diversiteit onderstreept laat ook zien dat deze aanpak in elke branche toepasbaar is.
Graag nodig ik u uit om direct met mij contact op te nemen als u ook in bovenstaande geïnteresseerd bent.
Mail : jorgen.putman@leansixsigmapartners.nl
Tel: +31651697938
Industrie ervaring
Lean Six Sigma ervaring: Meer dan 10 jaar
Consulting & Interim ervaring: Meer dan 20 jaar
Opleiding: HEAO BE en M.B.A. Degree (Henley-Brunel University)
Eerder werkzaam voor: Sun Microsystems, Microsoft, UNC
Functionele ervaring
Manufacturing
Order-to-Cash
Customer Service
Front & Backoffice
Sales & Marketing
Facilities Management
IT, Finance & HR
Logistics
Talen: NL, EN, DU
Werkzaam geweest in: NL, DU, BE, UK, FR, IT
Wat zeggen klanten over ons
Zelfs besparingen op gebieden die we tevoren niet bedacht hadden.
“De resultaatsverbetering was ver boven verwachting en de aanpak en het enthousiasme van LSSP sloeg over op het team. Ze namen zelf initiatief en realiseerden extra besparingen.”
“Het resultaat? Een overtuigende ROI, maar vooral blije mensen.”
"Wat het traject heeft opgeleverd? We hebben uiteraard de ROI uitgerekend. Als je voor 100.000 EUR investeert en je traint 12 mensen die elk met een project ter waarde van 50.000 EUR aan de slag gaan … reken maar uit. Overtuigend positief."
"Mensen kijken nu zelf kritisch naar hun werk."
"We groeien nu naar een organisatie waarbij mensen zelf kritisch naar hun werk kijken en zelf verbeterinitiatieven nemen. Lean 2.0 noemen we dat. Voor veel mensen was dat nieuw: dus daar was ook verandermanagement bij nodig, in termen van LSSP de Red Belt. Die opleiding heb ik dus ook nog gevolgd."
“Ik krijg mensen veel makkelijker mee in procesverbetering.”
"We hebben samen ook aansprekende resultaten geboekt. De doorlooptijd voor een montageklus ging van 24 dagen naar 5,7 dagen. En op een nieuwe deuropener hoeven bewoners geen 27, maar slechts 2,6 dagen te wachten. Een verbetering van ruim 90%. Daar ben ik best trots op."