
Sergio Fernandez
Mijn eigen verbeter reis is alweer ruim 10 jaar onderweg. Als consultant heb ik de mogelijkheid gekregen om bij een diversiteit aan bedrijven een kijkje in de keuken te nemen en ze op diverse manieren te helpen. Hierbij was de rode draad altijd (proces)verbetering, implementatie en de mens.
Wat ik geleerd heb is dat het streven naar verbeteringen (op welk vlak dan ook) het meeste succes heeft wanneer je als organisatie kleine stapjes durft te zetten. Daarbij moet je de wil hebben om hiervan te willen leren én proces, maar bovenal altijd de mens centraal stellen. Organisaties moeten begrijpen dat medewerkers het grootste goed zijn van de organisatie en dus de belangrijkste driver zijn van de verandering.
Medewerkers zijn zelf prima in staat om na te denken hoe hun eigen processen beter en slimmer kunnen. Het meekrijgen van mens en organisatie in het doorbreken van oude patronen en zo de organisatie verbeteren, daar gaat het om! Toen ik dit doorkreeg, zag ik pas dat wat ik al die jaren geleerd had en aan het toepassen was, erg aansluit bij de principes en methoden van Lean Six Sigma.
Hoe gaaf is het om je elke dag bezig te houden met het begeleiden van organisatie en mens bij het realiseren van hun eigen verbeterpotentieel. Geen hogere wiskunde maar op een zo praktische mogelijke wijze met de tools en technieken die Lean Six Sigma methodiek ons biedt. Als dit lukt en je doet het samen met alle lagen van de organisatie, dan is het verbeterpotentieel oneindig. Het geeft mij elke keer weer enorm veel energie en drive om hiermee door te gaan. Wat mij betreft is dit de kracht van Lean Six Sigma.
Binnen Lean Six Sigma Partners delen we dezelfde verbeterpassie. Door onze kennis en ervaringen te delen, door van elkaar te leren, groeien we als adviseur en zijn we in staat het verschil te maken bij u als klant.
Graag nodig ik u uit om direct met mij contact op te nemen als u ook in bovenstaande geïnteresseerd bent.
Mail : sergio.fernandez@leansixsigmapartners.nl
Telefoon: +31624717348
Industrie ervaring
Lean Six Sigma ervaring: 10 jaar
Consulting & Interim ervaring: 13 jaar
Opleiding: Bedrijfskunde
Eerder werkzaam voor: Belastingdienst, Diverse gemeentes (100.000+), Eneco, Vodafone Ziggo, Alliander
Functionele ervaring
Marketing
IT Beheer
Procesmanagement
Changemanagement
Coaching
Talen: NL ,EN, SP, FR
Werkzaam geweest in: NL
Wat zeggen klanten over ons

Zelfs besparingen op gebieden die we tevoren niet bedacht hadden.
“De resultaatsverbetering was ver boven verwachting en de aanpak en het enthousiasme van LSSP sloeg over op het team. Ze namen zelf initiatief en realiseerden extra besparingen.”

“Het resultaat? Een overtuigende ROI, maar vooral blije mensen.”
"Wat het traject heeft opgeleverd? We hebben uiteraard de ROI uitgerekend. Als je voor 100.000 EUR investeert en je traint 12 mensen die elk met een project ter waarde van 50.000 EUR aan de slag gaan … reken maar uit. Overtuigend positief."

"Mensen kijken nu zelf kritisch naar hun werk."
"We groeien nu naar een organisatie waarbij mensen zelf kritisch naar hun werk kijken en zelf verbeterinitiatieven nemen. Lean 2.0 noemen we dat. Voor veel mensen was dat nieuw: dus daar was ook verandermanagement bij nodig, in termen van LSSP de Red Belt. Die opleiding heb ik dus ook nog gevolgd."

“Ik krijg mensen veel makkelijker mee in procesverbetering.”
"We hebben samen ook aansprekende resultaten geboekt. De doorlooptijd voor een montageklus ging van 24 dagen naar 5,7 dagen. En op een nieuwe deuropener hoeven bewoners geen 27, maar slechts 2,6 dagen te wachten. Een verbetering van ruim 90%. Daar ben ik best trots op."