
Vincent Putman
Als ik naar mijn collega’s kijk, zie ik dat ik een ander pad heb bewandeld om trainer/consultant bij Lean Six Sigma Partners te worden. In plaats van bedrijfskunde heb ik marketing gestudeerd en ben ik niet via Opex- en/of continuous improvement-rollen of soortgelijke adviserende rollen binnen lean bij LSSP terechtgekomen. Mijn Lean-carrière begon als parttimer bij LSSP, waar ik hielp bij het opzetten van Sales en Marketing.
Wat begon als een onschuldige parttimebaan met een "einddatum" veranderde al snel in een fulltime functie. Na ruim vijf jaar in Engeland te hebben gewoond, gestudeerd en gewerkt, wilde ik op mijn gemak settelen in Nederland en de tijd nemen om de basis op orde te krijgen.
Echter, startte ik juist met een fulltime functie bij LSSP en richtte ik me volledig op de wereld van Lean en continu verbeteren. Dit kwam doordat ik zo enthousiast raakte na het volgen van de training(en) en meeging lopen bij verbetertrajecten. Dezezelfde enthousiasme probeer ik nu over te brengen tijdens mijn eigen trainingen. Mijn doel is dat de deelnemers net zo enthousiast naar huis gaan als ik deed na mijn eerste kennismaking met Lean.
Wat ik zo leuk vind aan Lean Six Sigma? Het biedt je als verbeteraar een rugzak vol tools waarmee je direct aan de slag kunt, ongeacht de industrie.
Bovendien doe je alles samen met de medewerkers. Doordat zij zelf kritisch naar hun processen gaan kijken en inzien dat het beter en slimmer kan, krijg je een echte win-win voor organisaties. Blije medewerkers én blije klanten.
Industrie ervaring
Lean Six Sigma ervaring: 2 jaar
Consulting & Interim ervaring: 2 jaar
Opleiding: Marketing Management
Eerder werkzaam voor: The Croc, MSE
Chemie
Productie
Logistiek
Overheid
Functionele ervaring
Consultancy
Interim Change Management
Coaching
Training
Talen: NL & EN
Werkzaam geweest in: NL, EN
Wat zeggen klanten over ons

Zelfs besparingen op gebieden die we tevoren niet bedacht hadden.
“De resultaatsverbetering was ver boven verwachting en de aanpak en het enthousiasme van LSSP sloeg over op het team. Ze namen zelf initiatief en realiseerden extra besparingen.”

“Het resultaat? Een overtuigende ROI, maar vooral blije mensen.”
"Wat het traject heeft opgeleverd? We hebben uiteraard de ROI uitgerekend. Als je voor 100.000 EUR investeert en je traint 12 mensen die elk met een project ter waarde van 50.000 EUR aan de slag gaan … reken maar uit. Overtuigend positief."

"Mensen kijken nu zelf kritisch naar hun werk."
"We groeien nu naar een organisatie waarbij mensen zelf kritisch naar hun werk kijken en zelf verbeterinitiatieven nemen. Lean 2.0 noemen we dat. Voor veel mensen was dat nieuw: dus daar was ook verandermanagement bij nodig, in termen van LSSP de Red Belt. Die opleiding heb ik dus ook nog gevolgd."

“Ik krijg mensen veel makkelijker mee in procesverbetering.”
"We hebben samen ook aansprekende resultaten geboekt. De doorlooptijd voor een montageklus ging van 24 dagen naar 5,7 dagen. En op een nieuwe deuropener hoeven bewoners geen 27, maar slechts 2,6 dagen te wachten. Een verbetering van ruim 90%. Daar ben ik best trots op."