Ontwerpen en innoveren


Verschillende aanpakken voor iets nieuws

foto_boek.jpg

Wat is innoveren dan wèl?
Volgens het innovatieplatform, uit de tijd van premier Balkenende, is een innovatie: ‘het cashen van kennis’. Ter aanvulling: volgens de hedendaagse opvattingen is innoveren niets meer dan ‘iets nieuws succesvol vermarkten’. Dat gaat dus verder dan het zijn van een ‘Willie Wortel’. Oftewel, mensen willen voor je uitvinding echt betalen! Het voldoet dus aan een behoefte waarvoor er echt iets gekocht wordt; het helpt om een ‘pijn’ weg te nemen bij anderen.

Welke aanpakken zijn nu gangbaar?
Zoals gezegd, veel mensen worstelen om een idee efficiënt en effectief om te zetten tot iets van waarde. Om succesvol te zijn, helpt het wel om een aantal tips en een aanpak te volgen. Populaire aanpakken binnen Lean Six Sigma om iets nieuws mee te bouwen, of zelfs te innoveren, zijn in onderstaande tabel weergegeven.

Aanpak ontwerpen en innoveren.png

Hiernaast komen vele varianten en namen van aanpakken voor, soms meerdere in een organisatie, zoals GE. Nu komen overzichten van drie bekende aanpakken in Lean Six Sigma.


 foto_boek.jpg